dimarts, 18 de novembre del 2014

SOBRE EL MEU PROCÉS D'APRENENTATGE...



En l’informe de síntesi de l’activitat 3 vaig procedir a exposar la reflexió sobre el meu procés d’aprenentatge i canvi conceptual dut a terme al llarg del treball de l’assignatura.
En aquest sentit, estic aprenent continguts conceptuals sobre els conceptes de ciència, tecnologia i societat i la seva relació, així com continguts relatius a la Tecnologia Educativa. D’altra banda, he pogut desenvolupar un aprenentatge procedimental significatiu, a través dels requeriments de l’activitat 3, en tant que he partit d’uns coneixements inicials determinats en relació als continguts propis de l’assignatura i, a través d’unes activitats guiades, he estat conscient de la necessitat de modificar aquells coneixements inicials, per ser incomplerts, inadequats i desajustats amb el model conceptual de l’assignatura.
La tecnologia ha jugat un paper fonamental en aquest canvi conceptual, en primer lloc perquè en sí mateixa és un dels continguts claus del marc teòric d’aquesta matèria, i en segon lloc, perquè esdevé el mitjà que ha permès el meu canvi conceptual i el meu procés d’aprenentatge. El debat virtual de l’activitat 2, el fòrum i la web de l’assignatura, i els blocs dels meus companys i companyes d’aula, són elements tecnològics directament implicats en el meu aprenentatge. És per aquest motiu que entenc que l’assignatura “Noves tecnologies de la informació i de la comunicació en l’educació” promou el procés d’ensenyament i aprenentatge amb un disseny clarament tecnològic.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada