En l’informe de síntesi de l’activitat 3 vaig procedir a exposar la
reflexió sobre el meu procés d’aprenentatge i canvi conceptual dut a terme al
llarg del treball de l’assignatura.
En aquest sentit, estic aprenent continguts conceptuals sobre els
conceptes de ciència, tecnologia i societat i la seva relació, així com
continguts relatius a la Tecnologia Educativa. D’altra banda, he pogut
desenvolupar un aprenentatge procedimental significatiu, a través
dels requeriments de l’activitat 3, en tant que he partit d’uns coneixements
inicials determinats en relació als continguts propis de l’assignatura i, a
través d’unes activitats guiades, he estat conscient de la necessitat de
modificar aquells coneixements inicials, per ser incomplerts, inadequats i
desajustats amb el model conceptual de l’assignatura.
La tecnologia ha jugat un paper fonamental en aquest
canvi conceptual, en primer
lloc perquè en sí mateixa és un dels continguts claus del marc teòric d’aquesta
matèria, i en segon lloc, perquè esdevé el mitjà que ha permès el meu canvi
conceptual i el meu procés d’aprenentatge. El debat virtual de l’activitat 2, el
fòrum i la web de l’assignatura, i els blocs dels meus companys i companyes
d’aula, són elements tecnològics directament implicats en el meu aprenentatge. És
per aquest motiu que entenc que l’assignatura “Noves tecnologies de la
informació i de la comunicació en l’educació” promou el procés d’ensenyament i
aprenentatge amb un disseny clarament tecnològic.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada